onsdag 19 november 2008

mer

ska skriva mer, inte så lite som sist
kände detta som ett tvång och blev obstinat och osugen på att skriva. så är det. ibland
men nu är jag mer sugen för vi träfafdes ju flertalet av oss som ska skriva exarbetet på bilden idag. trevligt även om ringen vi satt i kändes för stor...

känns som bra att få lite perspektiv på det vi gör i förhållande till andra. känns som vi kommit en bra bit på väg som man brukar säga. vi håller på m undersökningen, vi vet vad vi ska göra, ta

nkearbetet om vad vi ska göra och hur är över och det är så skönt. nu är vi i görandet som vi sen ska analysera och skriva om.fast vi skriver redan lite, men lite svårt att komma igång, känner mig lite osäker på att jag kommer kunna uttrycka mig sådär akademiskt som man ska. ligger inte riktigt för mig de där strikta. tänk om man khade sluppit alla reglerna.. de är så hämmande.. och kravet på adet vetenskapliga. även om jag finner visst nöje i det också. har ett behov av att göra saker seriöst och ordentligt. visste nog itne riktigt att jag hade så mkt av det i mig som jag har. har väl sett mig som mer flumjig och bohemisk än jag kanske eg är. har till och med börjat diska.. typ varje dag, gillar att det är rent...

så tänker jag även om arbetet, försker ha struktur, eller uppskattar vår struktur som vi nog båda gillar tror jag. inga paper tappas brt och det är lättare att komma ihåg när man är två. två glömmer itne lika lätt som en och har man sedan en almanacka man fyller i saker i och som man faktiskt tittar i så underlättar det ju. och kollar man sedan sin mail varje dag så är det ju jädrit bra. och gör det nu...

vi är ambitiösa, vi är det. jag gillar det.
Vi har inte tagit den lätta vägen, vi har gått runt och besökt alla skolor i vde centrala delarna av göteborg m viss omnejd, vi ska göra intervjuer och låta dom bedöma våra bilder. det är en del att rodda. maila, ha kontaktm så många. mkt som ska funka. men det tär ju inte bara heller, vi känneratt vi får ut ngt av besöken.vi får se alla skolor, ala bildsalar möta allalärare och man kan sätta sig i relation till dom,hur är jag hur är dom. skönt at se att alla inte är som praktikskolan.

idag började vi dagen m ett besök på en skola där läraren knappt visste vad bild var kändes det som,som verkade sakna intresseförämnet. inte hade ngn egen smak.. typ så. och sen eftertrfen på hdk gick vi till en annan skola där läraren var helt tvärtom. hade stort intresse och man käände riktigt hur hennesämneskunskaper lyste igenom... det var så skönt att räffa ngn sån. kände för första gången att här har jag någon som tänker som mig. hennes svar var såna jag hade kunnat svara.det var så skönt. då får man hopp.

imorgon har vi ett besök inbokat men jag kan itne vara med det känns tråkigtför jag villeverkligen se den skolans bildsal...skulle vara så fin. och så intressant att träffa lärarna, men hade inbokat en anna väldigt viktig sk precis den tiden. och man vill intekrångla mbildlärarna om tider för mkt... hoppas anna klarardet bra själv.. gör hon säkert ! jag försöker jobba m skrivande imorgon. skriver på metoden, och det kändes lätt innan jag började men nu lite såvrare och det blir ltt mkt text.

Tur att jag verkligen älskar att skriva, jag det är sant. ngat i att trycka ner tangenterna... skönt att intesom på hemtentorna behöva klämma in några refernenser än... men mkt ska skrivas och det ska vara bra,,, och tiden är kort kommer nog bli intensivt m skrivandet sen. man kanske kan sitta i samma rum och skriva samtidigt och visa för varandra eller nåt.. man behöver diskutera mkt... och skönt att ha ngn att göra det med.. glad jag itne skriver ensam... man vågar mer, eller jag gör det när jag inte är ensam. ensam verkar allt så jobbigt...
är så nyfiken på skolan nästa fredag...

Inga kommentarer: